Electrische laadpalen in de Vesting?

Een onlogische plek voor een elektrische laadpaal inclusief belijning op de historische bestrating van de Turfpoortstraat was aanleiding voor het indienen van een bezwaar door de Vereniging Vestingstad en meerdere omwonenden. De bezwaren zijn helaas afgewezen. Wel heeft onze actie geleid tot een advies aan de Gemeente.

Laadpaal en witte belijning op de historische bestrating van de Turfpoortstraat

Het onderwerp van plaatsing van oplaadpalen is zeer actueel en vraagt voor de historische Vesting om een zo goed mogelijke afweging tussen zaken als: een bijdrage leveren aan duurzaamheid, gebruiksgemak voor de bewoner/bezoeker en het bewaken van het historisch stadsgezicht.

Samen met het Bewonersplatform Naarden-Vesting is er met oog op de nabije toekomst een advies gegeven voor extra plekken voor laadpalen in en om de randen van de Vesting. Een en ander overeenkomstig de beleidsregels voor laadpalen van de Gemeente Gooise Meren.

Dit conceptplan is met Wethouder N. Schimmel besproken en wordt nu inhoudelijk getoetst op haalbaarheid. Aan leden die het adviesplan willen inzien kunnen wij het uiteraard toesturen info@verenigingvestingstad.nl.