Naardense vaardagen

haven01
Naardense vaardagen

Met deze activiteit wil de Vereniging Vestingstad een extra dimensie geven aan Open Monumentendag en tracht daarmede aandacht gevestigd te houden op de realisatie van een Historische Haven in de Nieuwe Haven van de Vesting Naarden.

boten 3

De Naardense Vaardagen vinden plaats van maandag 4  tot en met maandag 11 september 2023

De aanvaardagen zijn  woensdag de 6e en vrijdag de 8e september.  (Opstaptijden vanaf de Keetpoortsluis te Muiden richting de Vesting Naarden volgen later)

zaterdagmiddag en de zondag (Open Monumentendag) zijn de schepen te bewonderen in de Nieuwe Haven. Op zondag zal om 14.00 uur de admiraal de schepen inspecteren en de schippers zullen hem groeten.

Op monumentendag (10 september) worden weer een aantal nautische ambachten gedemonstreerd en zal de palingroker weer voor de inwendige mens zorgen. Het shantykoor Het Ruime Sop zal met hun zeemansliederen en smartlappen het water en vele harten in beweging krijgen. Veldsmeden demonstreren op open vuren hoe metaal in allerlei vormen gesmeed kan worden en aan een rijdende kraam (scooter) kan koffie gedronken worden. Schippers tonen met trots het uiterlijk, doch op verzoek ook het innerlijk van hun schepen.

Op maandag de 11e september de officiële afvaart van de schepen, welke om 10.00 start in de Nieuwe Haven. Ook op die tocht zijn opstappers na aanmelding welkom.

boten 4

boten 1       boten 2Oude ambachten op de kade van de Kooltjesbuurt.

Contact:  info@verenigingvestingstad.nl