Eerste Gooise Meren Prijs voor Werkgroep Vestingkanonnen

Vijf vrijwilligers van de Werkgroep Vestingkanonnen (André Leijenhorst, Willem Kloosterman, Ruud Beek, Fred Pouw en Wout van der Berg) zijn de winnaars van de eerste Gooise Meren Prijs.

Fred Pouw, wethouder Alexander Luijten, Willem Kloosterman, André Leijenhorst, Ruud Beek en Niels Udo (rechts zittend) die even de plek innam van Wout van der Berg die niet aanwezig kon zijn

De werkgroep is een initiatief van de Vereniging Vestingstad Naarden. Het doel is om het historische karakter van de vestingsteden Naarden en Muiden te versterken met historische kanonnen. De kanonlopen zijn authentiek. De vijf mannen bouwen de affuiten (houten onderstellen) naar historisch voorbeeld. Ze hebben er in de afgelopen vijf jaar al acht gemaakt. In december is een kanon geplaatst in Muiden. Dit gebeurde in opdracht van de gemeente, de Regio Gooi en Vechtstreek en de Historische Kring Stad Muiden.