Naardense vaardagen

haven01
Naardense vaardagen

Met deze activiteit wil de Vereniging Vestingstad een extra dimensie geven aan Open Monumentendag en tracht daarmede aandacht gevestigd te houden op de realisatie van een Historische Haven in de Nieuwe Haven van de Vesting Naarden.

boten 3

De Naardense Vaardagen vinden dit jaar plaats van woensdag 6  tot en met maandag 11 september 2017

In tegenstelling tot voorgaande jaren zullen er dit jaar officieel slechts 2 aanvaardagen zijn, te weten woensdag de 6e en zaterdag de 9e september. Dat zal een aantal schippers echter niet weerhouden om zich als groepje van 4 á 5 schepen aan te melden voor een doorvaart op maandag de 4e september. Op woensdag gaan de schepen vanaf 15.00 uur en op zaterdag vanaf 13.00 uur door de Keetpoortsluis te Muiden richting de Vesting Naarden. Opstappers zijn daar welkom, echter dan wel graag vroegtijdig opgeven bij Peter Senf (06-13087311 of jupena@ziggo.nl.

zaterdagmiddag en de zondag (Open Monumentendag) zijn de schepen te bewonderen in de Nieuwe Haven. Op zondag zal om 14.00 uur de admiraal de schepen inspecteren en de schippers zullen hem groeten. Deelnemende schippers en bemanning krijgen ’s avonds een schippersmaaltijd aangeboden.

Op monumentendag (10 september) worden weer een aantal nautische ambachten gedemonstreerd en zal de palingroker weer voor de inwendige mens zorgen. Het shantykoor Het Ruime Sop zal met hun zeemansliederen en smartlappen het water en vele harten in beweging krijgen. Veldsmeden demonstreren op open vuren hoe metaal in allerlei vormen gesmeed kan worden en aan een rijdende kraam (scooter) kan koffie gedronken worden. Schippers tonen met trots het uiterlijk, doch op verzoek ook het innerlijk van hun schepen.

Op maandag de 11e september de officiële afvaart van de schepen, welke om 10.00 start in de Nieuwe Haven. Ook op die tocht zijn opstappers na aanmelding welkom.

boten 4

boten 1       boten 2Oude ambachten op de kade van de Kooltjesbuurt.

Contact: Peter Senf, Email: info@verenigingvestingstad.nl